“Het eerste dat wij merkten van de corona-maatregelen was dat klanten in de winkel verbaasd zeiden dat het bij ons zo vol was. En ze lieten foto’s zien van lege schappen bij de Lidl. De dag daarna begon ook bij ons het hamsteren. Vooral het meel en de gedroogde waar – dingen die je langer kan bewaren. Ik denk dat mensen elkaar daarbij aansteken: ze zien iemand veel inslaan en doen dat dan zelf voor de zekerheid ook. De eerste twee weken hadden we het dan ook extreem druk. Daarna werd het wat rustiger maar na het sluiten van de markt zien we weer een stijging in het aantal klanten.
We hadden al de mogelijkheid van online bestellen, daarin werken we samen met de Verstaxi. Hadden we eerst tien bestellingen per week dan zijn het er nu wel tien per dag. Zo komen we gelukkig wel aan onze omzet maar het betekent wel extra werk. Het bij elkaar zoeken van de bestellingen doen we in de winkel natuurlijk en tussendoor komen klanten met vragen en dan lopen we altijd even mee.
In de winkel hebben we overal strepen om mensen te helpen afstand te houden. Toch is de sfeer minder prettig: mensen hebben haast en spreken elkaar niet altijd even vriendelijk aan op de anderhalve meter tussenruimte. Gelukkig schijnt nu de zon en is dat doet goed voor het humeur.
Voor onze oude, trouwe klanten nemen we ook boodschappenlijstjes aan via de telefoon, WhatsApp en de mail. We bezorgen dan aan huis of zetten het klaar zodat ze het alleen maar op hoeven te halen.
We redden het dus allemaal wel maar wat ons betreft mag het zo snel mogelijk weer normaal worden!”
Neslihan
Supermarkt Çorum, Voorheuvel 41, Zeist

Iedereen en alles heeft een verhaal. Wij maken daarvan mooie content zoals blogs, artikelen, communicatieplanning, persberichten en websites. Want alles is communicatie. Een een beetje psychologie.
Pingback: Ondernemend in Zeist – We willen dat alles zo snel mogelijk weer normaal wordt - Centrum Zeist